Rome, Italië

Vertrek Rome

16 februari 2017 - Rome, Italië

16 februari 2017 zijn we 's ochtends vroeg vertrokken vanuit Zaventem richting Rome, onze eerste citytip van dit jaar. Onze reis begint naar goede gewoonte van het moment dat we onze auto hebben achtergelaten op het parkeerterrein van de luchthaven en onze bagage hebben ingecheckt.

Het is 8u in de ochtend en op de luchthaven is het alvast gezellig druk. De taxfree shops zijn open en we kuieren wat rond. Deze tijd van het jaar zijn het namelijk ook 'Season Sales' in de meeste shops en kan je dan ook interessante koopjes doen. En dan weergalmt de stem van een medewerker van SN Brussels Airlines die ons er attent op maakt dat het tijd is om aan boord te gaan. En een klein halfuur later is het zover. Het vliegtuig hangt in de lucht, we genieten van een drankje en een hapje en kijken terwijl nog even in onze Michelin reisgids. Na een vlucht van een kleine 2u staan we in Fiumicino. 1200 kilometer verder en een verschil van 15 graden. Letterlijk van de regen naar de zon gevlogen.

Onze taxi staat al klaar en brengt ons naar ons hotel. Na het inchecken verfrissen we ons op onze kamer en trekken we meteen de stad in!