Neumagen-Dhron, Duitsland

Trautes Heim, Glück allein

13 augustus 2017 - Neumagen-Dhron, Duitsland

We vertrekken vanuit onze laatste gasthaven Traben-Trarbach richting onze thuishaven Neumagen.

We hebben een grote smile op ons gezicht want de zon schijnt! En na 2,5 dagen hevige regen doet dat ongelooflijk veel deugd.

IMG_2879  IMG_2694

Een club van 9 motorboten uit Luxemburg vertrekt ook. We kijken ze één voor één na, niet wetende dat we een uur later met alle 9 de sluis in gaan.

Vandaag twee sluizen en een 50 kms te varen. En dit gebied is heel erg bekend terrein voor ons.

We hebben de vaart naar de Laan en terug op 7 dagen op een rustig tempo afgelegd.

We varen plots achter de negen motorboten. Ze varen op een redelijk ongemakkelijke snelheid voor ons. Ze houden ook geen rechte koers aan en dat begint een beetje op de zenuwen te werken.

IMG_2907  IMG_2717

Ze voorbij steken heeft ook weinig zin, want dan moeten we aan de sluis toch op hen wachten, én dan moeten wij er als eerste in en dat willen we liever niet... (lest is best J - in een sluis dan toch)

IMG_2895  IMG_2901

IMG_2905  IMG_2712

We genieten van het mooie weer, voor het eerst in 3 dagen zijn het zeil en de ramen open. We kunnen alles verluchten en de handdoeken beginnen eindelijk te drogen.... Hoe blij een mens kan zijn met wat zon. Zalig.

IMG_2888  IMG_2885

IMG_2881  IMG_2882

Er is nog wel een fris windje.

Ondertussen zijn onze vrienden uit België met hun boot toegekomen in Neumagen en wachten ons op in een Weinstube langs het water. Als we de laatste sluis uitvaren is het blij weerzien en drinken we een lekker glas wijn!!

IMG_2915

• 13 kms op de Laan heen
  • 13 kms op de Laan terug
  • 7 kms op de Rijn terug
  • 155 kms op de Moezel terug

- 24 keer gesluisd (16 keer op de Moezel, 8 keer op de Laan)

-  80 uren gevaren met gemiddeld 6-8 vaaruren per dag, inclusief wachttijd aan de sluizen

Einde van ons avontuur. We hebben ervan genoten, hopelijk jullie ook!

1. Francis Dooms:
    15 augustus 2017
    en is de naftbak nu leeg ? plat water jong was de W C zo dringend dicht bij ??? onze Siebe kan nogal poseren !
  2. Francis Dooms:
    15 augustus 2017
    die kleine grote met zonnebril heeft die al een vaarbewijs ??? doet dat pesies al jaren !!!
  3. Francis Dooms:
    15 augustus 2017
    heerlijk vanwaar komt die microob !!!!????
  4. Nonkel maurice tante greta:
    15 augustus 2017
    op zulke momenten goed of slecht weer genieten is de boodschap, fijn dat we er mee kunnen van proeven.
    nog veel plezier en veilig thuis komen A, D en S!
  5. Kim Romero:
    17 augustus 2017
    Bedankt dat we hbbn mogen meegenieten!!
  6. Leen bulens:
    17 augustus 2017
    eindelijk de zon, ziet er weer allemaal mooi uit en gezellig, stiekem een beetje jaloers ;-)
    geniet nog van de laatste dagen en zo te zien heeft top gun een opvolger ( maar dan voor de boten ipv f 16's) wat een macho :-)
    genieten met ma(a)te(n) en voorzichtig in de bochtjes :-)
    L